Waarom toegevoegde suikers vrij I Topfit Suikervrij
Waarom toegevoegde suikers vrij I Topfit Suikervrij

Van een maand volledig suikervrij, naar een gezonde leefstijl in balans!

High five topper!

Jij hebt de afgelopen maand de Suikervrij Challenge doorstaan en daarvoor allereerst even mijn complimenten aan jou! Dat is namelijk echt al een prestatie op zichzelf en zeker iets waar je trots op mag zijn! In een wereld waarin we namelijk steeds meer voor gemakkelijk en snel kiezen, heb jij besloten om de minder makkelijke route te nemen en je ogen te laten openen voor wat er allemaal in onze voeding zit. Om daar vervolgens ook daadwerkelijk wat mee te doen!

Zeker niet altijd makkelijk en verre van het snelste alternatief, maar wel met een goed doel. Want op dit punt heb je inmiddels ook al ervaren wat suikers met jouw lijf doen.

Vastbesloten om die voordelen vast te willen houden en dit voort te blijven zetten, ga je nu wel richting een nieuwe lastige fase. De fase waarin iedereen gaat zeggen: Dus dan mag je vanaf nu weer suiker, toch?’’ En de fase waarin er geen harde regels meer gelden als het gaat om suikers.

En dan komt de alles-of-niets mindset vaak weer om de hoek kijken. Die alles-of-niets mindset heeft wel eens je grootste kracht kunnen zijn tijdens de Challenge (want helemaal niets is ook makkelijk) maar zou nu wel eens je grootste valkuil kunnen zijn… want dan komen de gedachtes als: ‘ als ik nu toch al dit gegetetn heb…. en ‘nu is vandaag toch al mislukt…’ die je wel eens de das om kunnen gaan doen en je daadwerkelijk terug bij af brengen.

Gezond en gelukkig in balans

Een gezonde leefstijl bevat in mijn visie geen restrictie. In een gezonde leefstijl in balans maak je grotendeels gezonde keuzes maar kun je óók af en toe genieten van iets lekkers en ja, daar horen ook suikers bij.

Enkel een leefstijl in balans laat je namelijk gezond én gelukkig zijn. Eten is at the end of the day ook meer dan functioneel het beste voor je lijf kiezen. Eten is ook genieten, waardevolle momenten en liefde delen met anderen om ons heen en eten mag die functie ook hebben!

Die leefstijl in

balans

die is er voor jou ook!

De periode voor een gezonde leefstijl met suikers in balans, die breekt nu aan! Maar na 30 dagen volledig suikervrij geleefd te hebben is de overgang naar geen regels soms best lastig!

Hoe zorg je er nu voor dat je die gezonde leefstijl vasthoudt zonder direct de controle te verliezen als je wat me suikers eet?

Door jezelf nog wat meer tijd te gunnen om dit grotendeels suikervrije patroon eigen te maken. Onder andere door om te leren gaan met meer vrijheid en nuance en daarin het vertrouwen bij jezelf te winnen: ik doe dit niet meer vanwege de regels maar omdat ik het zélf wil.

Gun jezelf de tijd en de nuance, doe mee aan gezond gelukkig!

Gezond Gelukkig, hét vervolg op de Suikervrij Challenge om al je voordelen uit de Suikervrij Challenge te behouden in een gezonde leefstijl die je nooit meer loslaat! 

Wat houdt dit vervolgprogramma precies in?

Op maandag 7 november gaan we verder om nog 2 maanden door te pakken voor die gezonde leefstijl in balans. Daarmee ben je na dit programma, inclusief de Suikervrij Challenge, 3 maanden consequent bezig met het bouwen van gezonde routines en gewoontes die je niet snel meer loslaat.

Tijdens deze opvolgende 8 weken inspireer en motiveer ik je niet alleen om grotendeels suikervrij door te blijven gaan (yes, je kunt nog steeds elke werkdag een video van me verwachten 😏), maar er is veel meer!

Gedurende die 8 weken ga ik je ook nog heel veel meer leren over voeding! In deze cursus behandel ik 4 thema’s die cruciaal zijn voor betere en gezondere keuzes in de toekomst. Een mix van super veel kennis opdoen over voeding, én het creëren van een gezonde mindset met nuance in relatie tot suikers.

De 4 thema’s in Gezond Gelukkig:

Van wilskracht en motivatie naar routines & gewoontes

Deze maand heb je heel mooi kunnen overbruggen op wilskracht en motivatie van succesvol willen zijn. Echter ga je het daar op de lange termijn niet mee redden als je je daaraan vast moet houden voor je gezonde keuzes. Het mag minder energie gaan kosten en een gewoonte worden. Daar reik je in dit programma de handvatten voor aan.

Voeding

Tijdens dit thema leer ik je nog veel meer over voeding. Voeding is namelijk ook veel meer dan enkel geen toegevoegd suiker eten, en ik neem je mee langs alle belangrijke elementen. Ook leer ik je hoe je nu moet eten om af te vallen of aan te komen (de wet van de energiebalans). Hierdoor krijg je ook het inzicht waarom dit tijdens de challenge mogelijk wel of niet tegen je wens in is gebeurd. Deze kennis daar heb je wat aan voor de rest van je leven!

Hormonen

Hormonen, een thema waar ieder van ons mee van doen heeft maar waar óók heel veel verwarring over bestaat. Binnen dit thema leer ik je alles over hoe je vrouwelijke hormoonsysteem werkt en welke factoren daarop van invloed zijn. Vervolgens leer ik je ook hoe je het beste omgaat met wisselende hormonen, en hoe je dan toch goede keuzes blijft maken. Cruciaal voor een stabieler eetpatroon.

Eten bij emoties + Intermittent Fasting uitgelegd

Tot slot leer ik je alles over eten zonder honger. Hoe kan het nu dat je die eetbehoefte zo sterk voelt als je rationeel gezien genoeg hebt gegeten die dag. Vervolgens licht ik ook het onderwerp Intermittent Fasting nog uitgebreid aan je toe om voor jezelf te kunnen beoordelen of dit wat voor jou kan zijn.

Videos en werkboek

Tijdens dit programma ontvang je elke werkdag weer een video van me. Wat dit programma echter ook uniek maakt is dat het met een super uitgebreid werkboek komt! Je hebt daarmee alle theorie uitgewerkt om later nog eens terug te kijken inclusief waardevolle opdrachten om je kennis in de praktijk toe te passen!

Voeding

Tijdens dit thema leer ik je nog veel meer over voeding. Gezonde voeding is namelijk ook veel meer dan enkel geen toegevoegd suiker eten en daarom neem ik je mee langs alle belangrijke elementen. Graag nog wat extra gewicht kwijt? Of afgevallen waar dat niet had gehoeven? Binnen dit thema laat ik je precies zien wat je doen hebt om meer kilo’s kwijt te raken óf juist bij te komen. Deze info is super waardevol voor de rest van je leven!

Eten bij emoties + Intermittent Fasting uitgelegd

Tot slot leer ik je alles over eten zonder honger. Tijdens de Suikervrij Challenge nog veel hartig aan het snacken? Vaak zin om te eten als je op de bank belandt? Hier pak ik het samen met je aan!  Vervolgens licht ik ook het onderwerp Intermittent Fasting nog uitgebreid aan je toe om voor jezelf te kunnen beoordelen of dit wat voor jou kan zijn.

Online leeromgeving

Je blijft met elkaar in contact via de online leeromgeving om elkaar te steunen, tips en tricks uit te wisselen en elkaar bij de les te houden! Zoals je ook in de Suikervrij Challenge hebt gemerkt geeft die groep je echt het gevoel dat je er niet alleen voor staat.

In de online leeromgeving help ik je wederom met de accountability vinkjes. Ook beantwoord ik daar weer al je vragen!

Na dit programma:

wat anderen zeggen:

Gosia

Gezond Gelukkig Cursus

Als ondernemer heb ik lange tijd geen prioriteit gemaakt van mezelf. Ik zorgde goed voor m’n klanten, maar toen kwam het besef: ik BEN mijn bedrijf. Ik zit nu lekkerder in mijn vel, voel me energieker en ben blij als ik in de spiegel kijk. Ik kan dan ook iedereen aanraden om jezelf een traject met Lieke te gunnen.

Tineke Zwart

RE: Review

Als ondernemer heb ik lange tijd geen prioriteit gemaakt van mezelf. Ik zorgde goed voor m’n klanten, maar toen kwam het besef: ik BEN mijn bedrijf.

Tineke Zwart

RE: Review

Als ondernemer heb ik lange tijd geen prioriteit gemaakt van mezelf. Ik zorgde goed voor m’n klanten, maar toen kwam het besef: ik BEN mijn bedrijf. Ik zit nu lekkerder in mijn vel.

De investering

Volg je dit programma direct na de Challenge dan betaal je geen €397,- maar krijg je een korting van €100!

€ 297,-

Je kunt ook in twee termijnen betalen.

De start

We starten op maandag 7 november aanstaande met het vervolg.